Lagi pasangan kembar peroleh 8A

Lagi pasangan kembar peroleh 8A


SEREMBAN 24 Dis. - Sikap saling bersaing dan memperbanyakkan doa menjadi rahsia kejayaan pasangan kembar Nur Dalila serta Nur Dahlia Zulkifli, 15, dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang diumumkan semalam.

Dua beradik yang belajar di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Gemencheh, Tampin, masing-masing memperoleh 8A dalam peperiksaan berkenaan.

Nur Dalila berkata, mereka suka bersaing sesama sendiri untuk mencapai kecemerlangan selain mengamalkan pembelajaran secara berkumpulan bersama rakan-rakan.

"Saya lebih gemar belajar bersama rakan-rakan berbanding belajar bersama adik. Mungkin kerana kami mempunyai pandangan berbeza dengan matapelajaran yang diajar," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Nur Dahlia pula berkata, dia mengamalkan cara pembelajaran secara sistematik selain tidak mengulangkaji pelajaran pada saat-saat akhir menjelang peperiksaan.

"Apa yang penting adalah menumpukan sepenuh perhatian di dalam kelas selain membuat soalan-soalan peperiksaan. Cara itu lebih baik berbanding mengulangkaji pelajaran pada saat akhir.

"Kejayaan yang saya perolehi ini adalah hasil daripada dorongan semua pihak termasuk ibu bapa, guru serta rakan-rakan," katanya yang bercita-cita menjadi doktor.

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

Tangkal Besi Movie 2011 sdtvrip

PSY - GANGNAM STYLE hits world