Kertas siasatan dibuka dakwaan anggota polis berlumba

Kertas siasatan dibuka dakwaan anggota polis berlumba

KUALA LUMPUR 22 April - Polis sudah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan seorang anggotanya terlibat dalam perlumbaan sehingga mengakibatkan kemalangan yang membunuh seorang wanita warga emas di Kilometer 4 Lebuh Raya Duta-Ulu Kelang (DUKE) berhampiran Taman Selaseh, Gombak, dekat sini semalam.
Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, kes kemalangan tersebut kini dalam siasatan dan beberapa saksi yang melihat kemalangan akan dipanggil untuk memberikan keterangan.
Selain itu, kata beliau, pihaknya juga akan mendapatkan rakaman kamera liter tertutup (CCTV) di tempat kejadian daripada pihak pengurusan DUKE bagi mendapatkan gambaran sebenar kemalangan tersebut.
"Kes kemalangan itu disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
"Sekiranya hasil siasatan mendapati memang benar anggota polis terbabit berlumba dan menjadi punca kemalangan, maka dia akan didakwa di mahkamah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Dalam kejadian pukul 11.45 pagi semalam, Rokiah Mat Nor, 65, maut selepas dikatakan menjadi mangsa dua buah kereta sedang berlumba yang mana salah seorang pemandunya dipercayai anggota polis.
Rokiah meninggal dunia di tempat kejadian setelah tersepit dalam kereta Perodua Kancil dipandu suaminya, Baharuddin Hussin.
Baharuddin dan adik perempuan Rokiah yang duduk di belakang mengalami kecederaan ringan, begitu juga anggota polis yang memandu kereta Proton Putra selepas melanggar kereta mereka.

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban