Filipina pintas 2 bot pelarian


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sebahagian daripada penduduk Lahad Datu yang ditempatkan sementara di Dewan Serbaguna Fajar Harapan, kira-kira 10 kilometer dari Felda Sahabat 17, semalam ekoran pencerobohan pengganas di Kampung Tanduo, Lahad Datu sejak 11 Februari lalu. - BERNAMA
MANILA 8 Mac - Tentera Laut Filipina hari ini memintas dua buah bot yang membawa lebih 100 pelarian dari Sabah dan memasuki negara ini.
Agensi berita, ABS-CBSnews.com melaporkan jurucakap tentera, Leftenan Komander Gregory Fabic berkata, sebanyak 121 orang rakyat Filipina didapati menaiki bot itu.
''Kedua-dua bot tersebut dikesan dekat Pulau Taganak di Tawi-Tawi,'' katanya dalam satu khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada wartawan.
Fabic berkata, bot-bot itu turut membawa 3,000 guni beras dan bekalan makanan lain.
''Bot-bot tersebut telah diiring ke Bongao, Tawi-Tawi.
''Pelarian tersebut akan diserahkan kepada Jabatan Pembangunan dan Kebajikan Sosial,'' katanya.
Sementara itu di Sabah, lebih 1,500 penduduk dilaporkan meninggalkan rumah mereka di Lahad Datu ketika pasukan keselamatan Malaysia melancarkan operasi memburu anggota kumpulan pengganas yang menceroboh Sabah.
Sumber berkata, kerajaan Malaysia akan menyediakan keperluan asas bagi membantu penduduk terbabit yang memerlukan bantuan. - AGENSI/DPA

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban