Hari yang paling sunyi dalam hidup

Jalan sekitar bandar.lihat orang berjalan bersama keluarga,lihat segi pakaian,ada yang datang dari keluarga yang senang,ada yang datang dari yang sederhana.
Wajah masing-masing terpancar wajah keriangan.
Walau pun kl ni sibuk dengan trafic jammed,sibuk dengan manusia yang mengejar kekayaan.ada juga yang tak happy.
Bertemu dengan sahabat,kehidupan nya senang dan ok lah kini.walaupun gaji nya banyak kalau berbanding aku.dia tetap nampak suram dan tak happy.
Dia ni kalau jumpa aku sering minta nasihat tentang keluarga nya.sedih terkadang bila dengar cerita.terkadang buat aku takut.sebab banyak sangat manusia yang bersifat munafik.yang berkata yang lain yang berbuat yang lain.
Banyak kaum hawa hanya memandang pada kekayaan sekeliling,terlalu cemburukan orang disekelilingnya.menjadikan mereka lupa kehidupan umpama air pasang surut.
Akan databg hari dimana anda akan susah.apakah pasangan yang anda cintakan bagai orang bodoh tu akan setia.atau dia hanya akan berbuat tak tahu sahaja.
Kisah kawan aku ni.sedih gila,yang mana dia terpaksa untuk bersusah demi kehendak isterinya yang miterialistik.sedangkan zaman kesenangannya sudah berlalu.dia terlalu ikut kehendak isterinya yang terlalu kebendaan,kerana tak nak isteri nya marah pada dia.sampai la berhutang dengan ahlong.

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban