MALAYSIA dimasa kini





























lagi issue tentang pemalsuan mykad.dimana kerajaan digesa agar melakukan bukan lagi pemantauan tapi membuat kerja dimana isu pendatang asing dan pemalsuan mykad makin berleluasa.
Ramai tanggapan masyarakat makin memandang pegawai kerajaan malaysia makin korupt atau rosak.
semua menunding pada kerajaan yang memandang lewa akan issue pendatang asing yang senang-senang membeli mykad palsu.
apakah kerajaan itu sendiri yang memberi ruang atau pun ada agenda tersendiri.
nyata pembanjiran pendatang tanpa izin yang senang bekerja di kelab-kelab malam,rumah-rumah urut,seolah-olah kerajaan malaysia mmg tiada kuasa atas pembanjiran itu..
sedangkan imigresen malaysia,jabatan kastam,polis, sudah tiada kuasa..
apa yang merisau kan rumah urut dimalaysia makin banyak seolah-olah cendawan tumbuh yang sukar lagi dibendung.
semua meragui tampuk pimpinan kerajaan yang memberi ruang peluang perniagaan yang memburuk kan imej kerajaan itu sendiri,apa kah Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak hanya akan membiarkan sahaja semua kerosakkan berlaku.

semenjak dengan dilucutkan kuasa anggota RELA dan dibatas kan lagi kuasa POLIS makin banyak lah gejala yang rosak ini.sebuah kerajaan harus punya intipati pendirian nya sendiri untuk membina negara yang solid.bukan atas dasar simpati.

perubahan drastik untuk menjana ekonomi sesuatu tempat harus lah dikaji ..bukan lah suka-suka sebuah company itu dibina disesuatu tempat..
sebagai contoh jalan kuchai lama ,kuchai entrepreneur's park,jalan klang lama,sendiri kalau dikira jumlah rumah urut itu sendiri pun sudah melebihi had.apakah ia benar-benar membantu rakyat malaysia.?
apakah peranan dbkl sendiri . atau ia hanya pada nama tiada kuasa lansung?
bagaimana mereka boleh melepaskan company ini boleh didaftar begitu banyak disatu tempat?
bila ditanya ..itu bawah kerajaan..dan pimpinnan nya ..
benar kah?

semoga kerajaan boleh berdiri kembali.jangan lah terlalu dibonekakan sangat ..ia memalukan anda sendiri ..sebagai pegawai kerajaan..apakah anda ingin melihat anak-anak anda seharian dicaci sabagai anak pemakan rasuah atau ..pun nak membiarkan anak=anak anda yang tamat grads menjadi seorang pelacur? penagih dadah?
itu lah ..yang anda akan berdepan nanti.
satu suara yang lemah tak mampu membuat perubahan yang diharapkan pada suara pena yang lain mampu untuk merubah sesuatu..
sekian..

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban