Jawatan Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad

Jawatan Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) – 24 Januari 2014

Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan kosong di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) seperti berikut :



jawatan kosong ktm









Keretapi Tanah Melayu merupakan pengendali kereta api utama di Semenanjung Malaysia. Dahulunya ia dikenali sebagai sebuah agensi di bawah Pentadbiran Keretapi Tanah Melayu, ia kini dikenali sebagai KTMB berikutan kesan kempen pengkorporatan yang diterajui kerajaan pada tahun 1992. Namun, KTM masih dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan persekutuan. Sejarah sistem gerabaknya bermula sewaktu zaman penjajahan British, apabila laluan kereta api asalnya dibina untuk mengangkut timah. Tambang keretapi agak munasabah, namun kelajuan keretapi antarabandar (intercity) yang rendah di laluan sempit sering menyebabkan pengangkutan KTM kurang berdaya saing berbanding jenis pengangkutan yang lain.

Cara Memohon

Pemohon yang berminat dijemput untuk menulis – dalam bersama-sama dengan resume terperinci, gaji semasa dan dijangka, nombor telefon dan sekeping gambar berukuran pasport tidak akan dikembalikan (dengan gambar terkini). Hanya calon yang disenarai pendek akan dimaklumkan.
Hanya calon-calon yang telah disenarai pendek sahaja akan dipanggil untuk di temuduga dan permohonan hendaklah sampai ke alamat berikut:-
Pengurus Besar
Pengurusan Bakat dan Pembangunan Organisasi
(Unit Perancangan Kakitangan)
Ibu Pejabat Korporat KTM Berhad
Jalan Sultan Hishamuddin
50621 Kuala Lumpur
Tel: 03-22631368/03-22631312

Tarikh tutup permohonan : 24 Januari 2014

Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban