cinta dan penghargaan




















Kadang kala sesuatu yang tak terfikir oleh fikiran seseorang itu lah yang paling penting dalam memelihara sebuah harapan.
sebab cinta adalah sebuah harapan.

Ada juga jenis pasangan yang terlalu kebiasaan yang hidup sibuk dengan kerja masing-masing dan terkadang merasa kosong kerana selalu berjauhan.
Tapi kalau difikirkan perkara sekecil itu pun manusia akan fikirkan kerana cinta juga adalah asalnya dari soal hati dan rasa.

Sebuah perkongsian hidup,sebuah harapan dan sebuah impian.Yang mana keduan pasangan harus lah faham keadaan kehidupan nyata pasangan anda.Sifat faham dan memahami harus lah ada demi menjaga perasaan cinta itu berkembang menjadi sebuah istana cinta.

Terkadang pasangan itu harus lah menahan diri demi menjadi hati pasangan nya.Dan itu lah rasa penghargaan sebenar nya.Sifat menghargai itu datang dalam pelbagai bentuk yang tak terfikir oleh pasangan nya.Walau pun ia kecil tapi ia membawa makna yang besar dari hati pasangan nya.

Tapi manusia selalu meminta yang lebih dan tak tahu sifat menghargai.Tanpa sifat menghargai perasaan cinta dalam setiap pasangan cinta itu akan pudar dari hari ke hari .Dan akhirnya akan lenyap ditelan masa dan kembali hanya sebagai sebuah kesalan ingatan yang mana mengingatkan yang tertinggal itu betapa yang kecil itu amat lah bermakna.Walaupun hanya sebutir kata.

Ada juga pasangan akan memberitahu pasangan nya rasa kekurangan rasa kasih sayang nya pada pasangan dengan harapan agar pasangan nya akan sedar dan cuba memperbaiki.
Jadi dalam sebuah cinta itu juga harus lah ada sifat tolong menolong antara satu sama lain.Menegur jika ada kekurangan atau pun kesilapan.Agar terpelihara cinta nya.

Manusia selalu akan teringat pada kenangan yang lepas yang mana ia terlepas cintanya kerana kurang sifat penghargaan.



Comments

Popular posts from this blog

Naruto Episode Movie download

PSY - GANGNAM STYLE hits world

Feri berlanggar, 38 terkorban